Loty treningowe/Loty na symulatorze

W tym dziale umieszczane są raporty z lotów uwzględnianych przy naliczaniu pilotom nalotu
Post Reply
User avatar
Sowinek
Gość Honorowy
Posts: 426
Joined: Mon Jun 25, 2012 11:31 pm

RAPORTY Z LOTÓW

Post by Sowinek » Tue Jun 26, 2012 7:43 am

Tutaj piszemy raporty z odbytych lotów.

User avatar
ptako
Pułkownik
Posts: 1378
Joined: Mon Jun 25, 2012 6:47 pm

Re: HQ "As Real"

Post by ptako » Tue Jun 26, 2012 7:13 pm

Data: 26.06.2012
Pilot(s): Ptako
Unit: Eskadra A-10
Aircraft(s): 1992
Mission: LOT TRENINGOWY dla potrzeb opracowania procedur. - Czytać LOT TRENINGOWY z opracowaniem procedur !

Flight:
Engines started: 08:25
Touch down: 9:13
Raid : 0:50

Fuel before: 11000
Fuel after: 8100
Armament before: ---
Armament after : ---
Sensors/Equipment: ---

Cel lotu - opracowanie i przećwiczenie w praktyce zasad wykonywania manewru lądowania "OVERHEAD BREAK"
Wykonano siedem podejść, w tym trzy zakończone odejściem na drugi krąg, trzy zakończone touch&go i jedno zakończone lądowaniem z zatrzymaniem.

Rezultat lotu:
Opracowana procedura podejścia "OVERHEAD BREAK":
- wykonywana indywidualnie lub (raczej) w formacji
- cel: minimalizacja czasu potrzebnego na bezpieczne posadzenie wszystkich samolotów.
- Przebieg:
- przegrupowanie w formację schody lub kolumna.
- lider zgłasza wieży lądowanie grupy
- formacja podchodzi w osi pasa na wysokości 2000ft AGL. Prędkość ok 230 KIAS, choć da się manewr wykonać także przy znacznie wyższej - ok 280 KIAS.
- bezpośrednio po przekroczeniu progu pasa lider wykonuje zakręt 180st w lewo lub prawo(nie w stronę wieży!). Parametry zakrętu: przechył 60 st., 2-2.5G, utrzymany pułap 2000ft.
- kolejni piloci wykonują zakręty w odstępie 5 sekund.
- po wykonaniu zakrętu i wyprowadzeniu samolotu należy kontrolnie spojrzeć na skrzydło w kierunku pasa. Pas powinien znajdować się pomiędzy końcówką skrzydła a zewntrzym pylonem.
- kontynuacja lotu po prostej aż do momentu gdy próg pasa zniknie pod skrzydłem
- zdjęcie obrotów do idle, wykonanie drugiego zakrętu 180st. Parametry: zniżanie 5-7 st., przechył ok 60 st., 1.5-2.5G (stopniowe zmiejszanie adekwatnie do potrzeb). Prędkość w zakręcie powinna maleć (otwarcie hamulców aerodynamicznych ok 40-50%, lecz można z nich nie korzystać). Przy prędkości 185 klapy na raz, przy 175 klapy na dwa i podwozie.
- Jeśli zakręt został wykonany z utrzymaniem parametrów to pilot ma jeszcze ok 2-3 sekund do jego zakończenia i wyprowadzenia samolotu na prostą. Dalsze lądowanie - standardowo. Żeby zachować równe odstępy między samolotami można przed rozpoczęciem manewru określić prędkość podejścia.

Przy ćwiczeniu warto przed podejściem zresetować akcelerometr, żeby móc zweryfikować później czy przekroczono założone wartości G.
Tak jak zawsze - nie warto się spieszyć i lepiej wykonać oba zakręty wolniej lecz z utrzymaniem parametrów.

Tabelka - do wglądu dla organów kontrolnych :twisted:

The end.
=====================================================
UWAGI / KOMENTARZE
=====================================================
/Sowinek/ Akrobację chyba masz we krwi
/ptako/ Oj tam , oj tam. To czysto wojskowy manewr. Aczkolwiek wykonany z mniejszymi odstępami i ze smugaczami prezentuje się uroczo :lol:
o tak:http://www.youtube.com/watch?v=UzAF08Cgy2k&feature=player_detailpage#t=1072s
a tu bardziej serio:http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=y6WX-tYPfkU#t=34s

=====================================================
ZATWIERDZENIE /ODRZUCENIE RAPORTU
=====================================================
Image
signature image of 7392
"The three best things in life are a good landing, a good orgasm, and a good shit.
A night carrier landing is one of the few opportunities to experience all three at the same time."

User avatar
ptako
Pułkownik
Posts: 1378
Joined: Mon Jun 25, 2012 6:47 pm

Re: HQ "As Real"

Post by ptako » Tue Jun 26, 2012 10:57 pm

Data: 26.06.2012
Pilot(s): Ptako, Nakano
Unit: Eskadra A-10
Aircraft(s): 1992,1919
Mission: Lot Treningowy + przebazowanie do Anapy

Flight:
Engines started: 12:20
Touch down: 12:44(1919), 13:23(1992)
Raid : 0:25(1919), 1:05(1992)

Fuel before: 11000
Fuel after: 9900(1919), 8100 (1992)
Armament before: ---
Armament after : ---
Sensors/Equipment: ---

Cel lotu - przebazowanie 1919 na Anapę, przećwiczenie w praktyce zasad wykonywania manewru lądowania "OVERHEAD BREAK".
Lądowanie 1919 i 1992 w parze przeprowadzone wzorowo (filmik w drodze).
1919 kołował na stojankę i zakończył lot, 1992 ponownie kołował do pasa 04.

1992 wykonał cztery podejścia, w tym trzy zakończone touch&go i jedno zakończone lądowaniem z zatrzymaniem.

Ćwiczono OVERHEAD BREAK z wysokości 2000, oraz 1500 ft AGL. Rezultaty obiecujące - uzyskano stabilność i powtarzalność manewru.

Tabelka - do wglądu dla organów kontrolnych ;-p

The end.

=====================================================
UWAGI / KOMENTARZE
=====================================================

=====================================================
ZATWIERDZENIE /ODRZUCENIE RAPORTU
=====================================================
Image
signature image of 7392
"The three best things in life are a good landing, a good orgasm, and a good shit.
A night carrier landing is one of the few opportunities to experience all three at the same time."

User avatar
ptako
Pułkownik
Posts: 1378
Joined: Mon Jun 25, 2012 6:47 pm

Re: HQ "As Real"

Post by ptako » Wed Jun 27, 2012 11:39 pm

Data: 27.06.2012
Pilot(s): Ptako,zOrg
Unit: Eskadra A-10
Aircraft(s): 1992,1915
Mission: LOT TRENINGOWY (NVFR)

Flight:
Engines started: 02:08
Touch down: 3:57
Raid : 1:50

Fuel before: 11000
Fuel after: 5800 (1992), 5700(1915)

Armament before: ---
Armament after : ---
Sensors/Equipment: ---

Cel lotu - utrwalenie umiejętności lądowania wg ILS w warunkach NVFR.
Start w parze z Anapy (04) przez CRP West. Przelot w okolice Sochi na pułapie 6000ft.
Podejście do pasa 04 w separacji (po wykonaniu przez 1992 zakrętu 360).
Touch&go 1915, następnie 1992. Zbiórka formacji na 3000ft z kursem na Anapę.
Po drodze mijano parę 1917 i 1919 w separacji pionowej 1000ft.
Podejście do Anapy przez CRP South, następnie ćwiczono OVERHEAD BREAK w parze z wysokości 2000ft.
Efektywna separacja przy przyziemieniu przy 5 sek odstępach przed pierwszym zakrętem - 40 sek.
Przy podejściu ILS jak i Overhead break utrzymano założone wartości G (1992 nieco przekroczył je przy overhead break o ok 0.5G)

Tabelka - do wglądu dla organów kontrolnych ;-p

The end.

=====================================================
UWAGI / KOMENTARZE
=====================================================
Warto przećwiczyć overhead break w większej formacji i z różnymi czasami separacji (2-5 sek)
=====================================================
Image
signature image of 7392
"The three best things in life are a good landing, a good orgasm, and a good shit.
A night carrier landing is one of the few opportunities to experience all three at the same time."

User avatar
Sowinek
Gość Honorowy
Posts: 426
Joined: Mon Jun 25, 2012 11:31 pm

Re: HQ "As Real"

Post by Sowinek » Thu Jun 28, 2012 7:12 am

Data: 27.06.2012
Pilot(s): Sowinek Nakano
Unit: Eskadra A-10
Aircraft(s): 1917,1919
Mission: LOT TRENINGOWY (NVFR)

Flight:
Engines started: 02:40
Touch down: 4:05
Raid : 1:25

Fuel before: 11000
Fuel after: 6200 (1917), 6400(1919)

Armament before: ---
Armament after : ---
Sensors/Equipment: ---

Cel lotu - utrwalenie umiejętności lądowania wg ILS w warunkach NVFR.
Start w parze z Anapy RWY 04 przez CRP West. Przelot w okolice Sochi na pułapie 15000ft.
Po około 10 min awaria CDU. Dalszy lot wykonywany zgodnie z zasadami lotu IFR.
Podejście do pasa 06 w Sochi w parze na wysokości 1500 ft. Po sprawdzeniu poprawności działania systemu ILS powrót na Anape. Wejście w strefę nad lotniskową CRP South lądowanie w parze RWY 04.

User avatar
Sowinek
Gość Honorowy
Posts: 426
Joined: Mon Jun 25, 2012 11:31 pm

Re: HQ "As Real"

Post by Sowinek » Thu Jun 28, 2012 10:40 pm

Data: 28.06.2012
Pilot(s): Sowinek
Unit: Eskadra A-10
Aircraft(s): 1917
Mission: LOT TRENINGOWY (DVFR)

Flight:
Engines started: 4:40
Start: 4:56
Touch down: 6:38
Raid : 2:00

Fuel before: 11000
Fuel after: 3600 (1917)

Armament before: ---
Armament after : ---
Sensors/Equipment: ---

Cel lotu - utrwalenie umiejętności lądowania wg ILS.
Start Anapa RWY04 wyjście ze strefy CRP NORTH. Przelot na lotnisko Min. Vody na 27 FT. Podejście do MV RWY 29 2FT. ILS 109.30 MHz. Nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości wskazań przyrządów z kursem MG 289. Powrót na Anapę 18FT. Wejście w strefę ENTRY SOUTCH. Lądowanie na RWY 04. Nie obyło się bez kozła ;) .

User avatar
ptako
Pułkownik
Posts: 1378
Joined: Mon Jun 25, 2012 6:47 pm

Re: HQ "As Real"

Post by ptako » Thu Jun 28, 2012 11:10 pm

Data: 28.06.2012
Pilot(s): Ptako
Unit: Eskadra A-10
Aircraft(s): 1992
Mission: LOT TRENINGOWY (DVFR)

Flight:
Engines started: 06:08
Touch down: 06:54

Raid : 0:45

Fuel before: 11000
Fuel after: 8800
Armament before: ---
Armament after : ---
Sensors/Equipment: ---

Cel lotu - doskonalenie zasad wykonywania manewru lądowania "OVERHEAD BREAK".

Wykonałem cztery podejścia z różną prędkością 200-320 KIAS na pułapie 1500-2000 ft AGL.
Rezultat: uzyskano stabilność i powtarzalność manewru wykonywanego z różnymi wartościami prędkości i pułapu.

Tabelka - do wglądu dla organów kontrolnych ;-p

The end.

=====================================================
UWAGI / KOMENTARZE
=====================================================

=====================================================
Image
=====================================================
signature image of 7392
"The three best things in life are a good landing, a good orgasm, and a good shit.
A night carrier landing is one of the few opportunities to experience all three at the same time."

User avatar
Sowinek
Gość Honorowy
Posts: 426
Joined: Mon Jun 25, 2012 11:31 pm

Re: HQ "As Real"

Post by Sowinek » Fri Jun 29, 2012 11:23 pm

Data: 29.06.2012
Pilot(s): Sowinek Ptako
Unit: Eskadra A-10
Aircraft(s): 1917,1992
Mission: LOT TRENINGOWY (DVFR) ,TANKOWANIE W POWIETRZU

Flight:
Engines started: 06:13
Start: 6:32
Touch down: 08:48

Raid : 2:35 (1917) 1:55 (1992)

Fuel before: 15100
Fuel after: 5500
Armament before: --- CATM AIM9 x 2 , TGM-65G x1 , CATM-65K x 1 , BDU-50LGB x 2 , ALQ-131 , FT600 x 1



Cel lotu - trening tankowania w powietrzu.

Z przyczyn niewyjaśnionych tankowiec nie pojawił się w wyznaczonych strefach. Przelot na różnych wysokościach. 12FT 26FT 20FT. Start Anapa RWY 04 EXIT WEST lądowanie RWY 04 ENTRY INITIAL 04. O godzinie 8:07 w niewyjaśnionych okolicznościach zaginął również 92.
/ptako: Zniknięcie spowodowane wysypaniem się DCS. I to na ok 1 minutę przed lądowaniem. Złośliwe bydlę! /

User avatar
Sowinek
Gość Honorowy
Posts: 426
Joined: Mon Jun 25, 2012 11:31 pm

Re: HQ "As Real"

Post by Sowinek » Tue Jul 03, 2012 10:57 pm

Data: 03.07.2012
Pilot(s): Sowinek
Unit: Eskadra A-10
Aircraft(s): 1917
Mission: LOT TRENINGOWY ,TANKOWANIE W POWIETRZU

Flight:
Engines started: 06:08
Start: 6:15
Touch down: 09:44

Raid : 3:35 (1917)

Fuel before: 10100
Fuel after: 8200
Armament before: --- CATM AIM9 x 2 , TGM-65G x1 , CATM-65K x 1 , ALQ-131 GAU-8 TP



Cel lotu - trening tankowania w powietrzu.

Start Anapa RWY 4 exit CRP NORTH. Lot w rejon Simferopola do strefy Shell. Tankowanie do pełna przelot do strefy Arco nad wybrzeże tureckie. Tankowanie do pełna przelot do strefy Texaco w rejonie Cherkessk. Tankowanie do pełna powrót na Anapę. Wejście w strefę nadlotniskową ENTRY SOUTH. Lądowanie RWY 04. Po lądowaniu taxi na stojankę piorun zgasił prąd ,brak screena :( .

User avatar
ptako
Pułkownik
Posts: 1378
Joined: Mon Jun 25, 2012 6:47 pm

Re: HQ "As Real"

Post by ptako » Wed Jul 04, 2012 7:05 am

Data: 03.07.2012
Pilot(s): Ptako, Zorg, Wielbłąd
Unit: Eskadra A-10
Aircraft(s): 1992,1915,1913
Mission: LOT TRENINGOWY - TANKOWANIE W POWIETRZU

Flight:
Engines started: 09:07 (1992), 09:59 (1913,1915)
Touch down: 11:16 (1992), 11:12 (1915 utracił połączenie z powodu burzy), 10:30 (1913 utracił połączenie)
Raid : 2:10 (1992), 1:10(1915), 0:30(1913)

Fuel before: 11000
Fuel after: 9000 (1992)

Armament before: 2xCATM9, TGM-65G, CATM-65K, 1150 TP
Armament after :2xCATM9, TGM-65G, CATM-65K, 1150 TP
Sensors/Equipment: ALQ-131

Cel lotu - utrwalenie umiejętności tankowania w powietrzu

1992:
Start z pasa 04, wyjście przez CRP East, wznoszenie do FL200. Minięcie wracającego 1917 (separacja 5000ft) Spotkanie z Texaco na FL150 i tankowanie do pełna (od 8400, na prostej).
Przelot do Shell na FL180 i tankowanie do pełna (od 6500, na prostej i w zakręcie).
Lądowanie w bazie Anapa, wejście przez CRP South.

1915 i 1913:
Start z pasa 04, wyjście przez CRP East, wznoszenie do FL180.
Na trasie do Shell 1913 zniknął z serwera. 1915 zatankował do pełna i udał się do Texaco towarzysząc 1992 na odcinku Shell - Anapa. Ok 11:12 w okolicach Anapy 1915 utracił połączenie z serwerem (burza).


Tabelka - do wglądu dla organów kontrolnych ;-p

The end.

=====================================================
UWAGI / KOMENTARZE
=====================================================
1992 i 1915 zauważyli to samo zjawisko: przy pierwszym podłączeniu do tankera od razu dostawaliśmy polecenie disconnect mimo, iż nie było ku temu przesłanek.
=====================================================
Image
signature image of 7392
"The three best things in life are a good landing, a good orgasm, and a good shit.
A night carrier landing is one of the few opportunities to experience all three at the same time."

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests