[AI-5/2018] Aviation incident / zdarzenie lotnicze

Our database of aviation incidents / Baza danych incydentów lotniczych
Post Reply
User avatar
ptako
Pułkownik
Posts: 1364
Joined: Mon Jun 25, 2012 6:47 pm

[AI-5/2018] Aviation incident / zdarzenie lotnicze

Post by ptako » Mon Feb 26, 2018 10:31 am

Data: 2018-02-25
Typ statku powietrznego: A-10C Thunderbolt II
Uczestnicy: Ciupek
Uszkodzenia/ofiary: prawe kolo maszyny "73-069"



Materiały:
https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... 2B4AA55E14
[ptako: te twoje linki do onedrive nie działają :(]


Opis zdarzenia:
W trakcie lądowania grupy HAWG1 (Ptako, Ciupek, Wielbłąd ) doszło do incydentu.
Grupa wykonywała overhead break na RWY 03R.
Gdy skrzydłowy wykonał przyziemienie doprowadził do przeciągnięcia oraz upadek na pas, zbyt pozna reakcja doprowadziła do kangurka i uszkodzenia kola prawego maszyny .



Przyczyny:
Skrzydłowy niepoprawnie wykonał pierwszy zakręt przy overhead break, nerwowe korekty i rozproszenie sie pilota .
Niewłaściwe wyjście na prostą po drugim zakręcie również złe parametry zakrętu.
Niewłaściwa pozycja na ostatnim etapie podejścia zbyt duze przesuniecie do osi pasa i dalsze zmniejszanie się prędkości.
Zbyt wczesne przed pasem spowodowane przeciągnięciem
Odejście na drugi krąg lecz już po uszkodzeniu zawieszenia .
Dążenie do lądowania za wszelką cenę, mimo niewłaściwych parametrów podejścia.

Zalecenia:
trening wykonywania zakrętów z ustalonymi parametrami (3G!)
w momencie przejścia nad progiem pasa musi zostać podjęta decyzja o kontynuowaniu lądowania/odejściu na drugi krąg
pilnowanie parametrów podejścia to priorytet


Uwagi uczestników zdarzenia
(jak ktoś chce, można śmiało uzupełnić raport o swoje uwagi)
signature image of 7392
"The three best things in life are a good landing, a good orgasm, and a good shit.
A night carrier landing is one of the few opportunities to experience all three at the same time."

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest