Defilada - Święto Niepodległości 2014

Tu dyskutujemy na temat realizacji wspólnych lotów z pilotami z innych wirtualnych eskadr
User avatar
ptako
Pułkownik
Posts: 1378
Joined: Mon Jun 25, 2012 6:47 pm

Uwagi i wnioski do planu defilady

Post by ptako » Wed Nov 05, 2014 1:04 pm

Poćwiczyliśmy ostatnio nieco i mamy kilka wniosków.

1) Zaproponowany rejon oczekiwania jest zdecydowanie za blisko strefy pokazu/przelotu.

Proponuję wyznaczyć strefę oczekiwania w większej odległości od strefy pokazu. W obecnym wariancie samoloty będą miały problem z utrzymaniem się w formacji w ciasnym wirażu a do tego bardzo krótki czas na ustabilizowanie parametrów lotu i formacji przy podchodzeniu do strefy pokazu.
Nasza propozycja to racetrack w pobliżu punktu oznaczonego jako IP.
Znajduje się on w odległości ok 8.5nm od strefy pokazu. Punkt łatwo odnaleźć wzrokowo, gdyż znajduje się w pobliżu wschodniego brzegu jeziora (między jeziorem a zabudowaniami).

Procedura poruszania się w racetracku jest prosta - grupa dolatuje do punktu IP kursem 320 (jest to jednocześnie kurs osi pokazu) Minimalny pułap podejścia do IP wynosi 3500ft MSL (przelot nad wzgórzem Hill 1) W chwili osiągnięcia punktu IP grupa wchodzi w lewy holding (zakręt 180 stopni w lewo). Następnie grupa przemieszcza się wzdłuż racetracka aż do momentu osiągnięcia przeciwnego końca, gdzie ponownie wykonuje zakręt 180 w lewo, wchodząc ponownie na kurs 320.
Zakręty nie muszą być zbyt ciasne, ich promień każda grupa może dostosować do swoich wymagań.
Podobnie - długość racetracka pozwala na uzyskanie odpowiedniej separacji pomiędzy mementami, w których konkretne grupy opuszczają racetrack udając się w kierunku strefy pokazu. Domyślnie racetrack ma ok. 5nm.
Poszczególne grupy oczywiście lecą w racetracku na swoich pułapach i ze swoimi prędkościami.
Gdy kolejne grupy opuszczają racetrack w kierunku strefy pokazu, będą ten fakt zgłaszać, co pozwoli kolejnej grupie na ocenę sytuacji i ew. skrócenie lub wydłużenie racetracka w celu zachowania ustalonej separacji.

Po opuszczeniu racetracka grupa zachowuje minimalny pułap 3000 ft MSL (ze względu na wzgórze Hill 2, nad któym trzeba przelecieć).
Bezpośrednio za wzgórzem grupa powinna rozpocząć zniżanie do założonego pułapu pokazu oraz osiągnąć zakładaną prędkość i stabilną formację. Jest na to wystarczająco dużo czasu i wszyscy powinni zdążyć ustabilizować parametry lotu.
Lot cały czas odbywa się kursem 320, a referencją wizualną może być stadion znajdujący się lekko na lewo od punktu końca strefy pokazu, łatwo więc wprowadzać nieznaczne korekty kierunku lotu, żeby idealnie trafić nad ulicę.

Co o tym myślicie?


Image
signature image of 7392
"The three best things in life are a good landing, a good orgasm, and a good shit.
A night carrier landing is one of the few opportunities to experience all three at the same time."

User avatar
SP_CeZaR
Posts: 13
Joined: Fri Mar 15, 2013 11:40 pm

Re: Defilada - Święto Niepodległości 2014

Post by SP_CeZaR » Thu Nov 06, 2014 12:06 am

Hej,
jeśli jest potrzeba i przyzwolenie, to mogę z chęcią poprowadzić dowolną Żabę (Su-25, Su-25T), lub chociaż porobić zdjęcia :D
signature image of 7377

User avatar
ptako
Pułkownik
Posts: 1378
Joined: Mon Jun 25, 2012 6:47 pm

Re: Defilada - Święto Niepodległości 2014

Post by ptako » Thu Nov 06, 2014 12:11 pm

Trzeba znaleźć dla Ciebie parę:)
Grupa Su-25 w malowaniu Biało-Czerwonych Iskier wyglądałaby fajnie:)
signature image of 7392
"The three best things in life are a good landing, a good orgasm, and a good shit.
A night carrier landing is one of the few opportunities to experience all three at the same time."

Rahonavis
Posts: 9
Joined: Thu Oct 09, 2014 10:11 pm

Re: Defilada - Święto Niepodległości 2014

Post by Rahonavis » Thu Nov 06, 2014 5:26 pm

Tylko musiałbyś przerobić i udostępnić malowania. W razie czego może być Su-25T w malowaniu "Irydy". Na przykład takim:
Image
Image

Rahonavis
Posts: 9
Joined: Thu Oct 09, 2014 10:11 pm

Re: Defilada - Święto Niepodległości 2014

Post by Rahonavis » Sat Nov 08, 2014 4:52 am

Poniżej znajduje się ostateczna lista uczestników defilady, wraz z przydzielonymi im maszynami:
  1. [105}-Adso - Mi-2D, Nb. 5245 (UH-1H);
  2. [105}-BeePee - Mi-2URN, Nb. 0103 (UH-1H);
  3. [7weds]Dziara - Mi-17-1W, Nb. 6111;
  4. [7weds]Cygan - Mi-17-1W, Nb. 6112;
  5. [105}-Rahon - Mi-24W, Nb. 737;
  6. 1PL-Lucas-1Esk - PZL-130 TC II, Nb. 42 (P-51D);
  7. 1PL-Timm-1Esk - PZL-130 TC II, Nb. 43 (P-51D);
  8. SP_CeZaR - PZL M-93K, SP-PWD (Su-25T);
  9. 73rd-zOrg - A-10C, Nb. 15;
  10. 73rd-Sokół - A-10C, Nb. 26;
  11. 73rd-Gru - A-10C, Nb. 66;
  12. 73rd-Waxman - A-10C, Nb. 69;
  13. 73rd-Hades - A-10C, Nb. 70;
  14. 1PL-Sherman-2Esk - MiG-19PM, Nb. 917;
  15. Barthek - MiG-21Bis, Nb. 8905;
  16. Zdigo - MiG-21MF, Nb. 7812;
  17. 1PL-Azradiel-Rekr - MiG-29 Typ 9.12A, Nb. 40;
  18. Niema_Lipy - MiG-29 Typ 9.12A, Nb. 56.

Tu z kolei wrzucam uaktualnioną listę z linkami do modów, które będą używane podczas defilady:
  1. Skinpack 105 WPŚB.
  2. Fikcyjny, "Irydowy" skinpack dla Su-25T
  3. MiG-19PM od DelZ. Instalujemy poprzez wypakowanie go do ...\DCS World\Mods\aircraft (nie "aircrafts"), lub ...\DCS World\CoreMods\aircraft.
  4. Fikcyjny polski skinpack dla UH-1H.
  5. Polski skinpack dla Mi-8MTW2.
  6. Polski skinpack dla Mi-24W.
  7. "Orlikowy" skinpack dla Mustanga (można przekopiować go również do TF-51D.
  8. Skinpack 73rd Virtual Squadron Winged Hussars:

    Code: Select all

    https://onedrive.live.com/redir?resid=1B3A9E5A3FEDC1DD!445&authkey=!AIG8CYsqAJeEdug&ithint=file%2czip
    .
  9. Malowanie MiGa-21Bis Nb. 8905 ("Orzełek").
  10. Malowanie MiGa-21MF Nb. 7812 (podczas instalacji Fishbedowych skinów musicie sobie sami utworzyć folder "mig-21bis" w ...\DCS World\Bazar\Liveries).
  11. Mazowieckie skiny Fulcrumów od Jack1.
Odnośnie MiGa-19, to nie ma obowiązku instalowania go, jednak tym, którzy tego nie zrobią, będzie "zastępczo" wyświetlał się model Su-27. Co do malowań, to wymagane jest posiadanie skinów przynajmniej dla tej maszyny, którą będzie się leciało. Bez tego no go.
UWAGA!
Po zainstalowaniu skina dla MiGa-21 Nb. 8905 (tego z orłem na dziobie) musimy jeszcze wejść w jego folder, otworzyć za pomocą notatnika (albo lepiej Notepad++) plik "dexcription.lua", znaleźć wpis:

Code: Select all

--countries = {"USA", "RUS", "FRA", "UKR", "SPN", "NETH", "TUR", "BEL", "GER", "NOR", "CAN", "DEN", "UK", "GRG", "ISR", "ABH", "RSO"}

i usunąć te dwa myślniki z przodu. Wpis musi wyglądać tak:

Code: Select all

countries = {"USA", "RUS", "FRA", "UKR", "SPN", "NETH", "TUR", "BEL", "GER", "NOR", "CAN", "DEN", "UK", "GRG", "ISR", "ABH", "RSO"}


W sobotę, czyli właściwie dziś proponuję zrobić trening - próbę generalną. Przetestujemy sobie cały układ i zobaczymy, jakie przyniesie nam to wnioski. Możliwe, że będą zmiany w flight planie. Zbiórka na TS RoF rusza od 20:00.
Tymczasem prezentuję początkowy rozkład maszyn na lotnisku:
Image

Oraz defiladowy układ całego ugrupowania:
Image

Na koniec parę fotek z wspólnego treningu 105 WPŚB i 7 WEDS:
Image Image Image Image Image Image Image Image
Image

User avatar
SP_CeZaR
Posts: 13
Joined: Fri Mar 15, 2013 11:40 pm

Re: Defilada - Święto Niepodległości 2014

Post by SP_CeZaR » Tue Nov 11, 2014 12:52 am

Ptako się pewnie doczekać nie może, więc napiszę wstępnie z mojej strony jak sprawy wyglądały:
start i dolot bez przygód, synchro nad strefą wyszło prawie idealnie:
śmigłowce | 15sek przerwy | Iryda | 15s | A-10ątki | 15s | MiG-19 | 25-30s :( | MiG-29
Odejście bez żadnych problemów. Przy lądowaniu Su-25... to znaczy Irydy urwał się spadochron, co skutkowało awaryjnym (udanym) lądowaniem w Tibilisi. Po wylądowaniu wszystkich grup i przerzuceniu Irydy na lawecie grupa zebrała się do zdjęcia grupowego.

Część screenów
https://onedrive.live.com/redir?resid=6A9F87591D43E6D8!1948&authkey=!AK1JYLcJBmfri5M&ithint=file%2crar

ACMI:
http://www.speedyshare.com/fUHPN/Tacview-20141110-234044.txt.rar
signature image of 7377

Rahonavis
Posts: 9
Joined: Thu Oct 09, 2014 10:11 pm

Re: Defilada - Święto Niepodległości 2014

Post by Rahonavis » Tue Nov 11, 2014 1:38 am

Wielkie dzięki za udział, Panowie! Wasz profesjonalizm wiele wniósł do pokazu zarówno na etapie przygotowań, jak również treningów i wreszcie realizacji. Ode mnie chapeau bas i do zobaczenia przy okazji kolejnych wspólnych lotów! :D

P.S.: No i przepraszam za niedociągnięcia techniczne z mojej strony i czas, który przez to straciliśmy.

Salut!
Image

User avatar
ptako
Pułkownik
Posts: 1378
Joined: Mon Jun 25, 2012 6:47 pm

Re: Defilada - Święto Niepodległości 2014

Post by ptako » Tue Nov 11, 2014 1:48 pm

Dzięki wszystkim!
Mimo, że nie wziąłem udziału w samym wydarzeniu, to same przygotowania dostarczyły wystarczająco wiele emocji.
Brawo za sam pomysł, za zebranie tylu wirtualnych pilotów w jednym miejscu i za zaplanowanie całości przelotu.
Jak miałem okazję zobaczyć start formacji śmigłowców, z zawisem i płynnym ruszeniem to od razu nabrałem apetytu na kolejne wspólne loty:) Na pewno będziemy w stanie opracować jakiś scenariusz misji z zadaniami dla obu rodzajów maszyn.
Jeszcze raz dzięki i czekam tylko na zgrabnie zmontowany filmik!
signature image of 7392
"The three best things in life are a good landing, a good orgasm, and a good shit.
A night carrier landing is one of the few opportunities to experience all three at the same time."

adso
Posts: 2
Joined: Tue Nov 11, 2014 8:04 pm

Re: Defilada - Święto Niepodległości 2014

Post by adso » Wed Nov 12, 2014 11:52 am

Witam panowie! Się normalnie zarejestrowałem na waszym forum specjalnie w celu złożenia podziękowań i wyrazów szacunku. Przyjemnie było popatrzeć jak latacie i posłuchać jak gadacie. Czułem się przy was jak kompletny amator. Bardzo fajna zabawa, zarówno podczas treningów jak i w trakcie samej defilady. Wybaczcie wszelkie niedoróby. Brak praktyki robi swoje. Jeszcze raz dzięki wielkie!
Image

User avatar
ptako
Pułkownik
Posts: 1378
Joined: Mon Jun 25, 2012 6:47 pm

Re: Defilada - Święto Niepodległości 2014

Post by ptako » Wed Nov 12, 2014 12:16 pm

Oj tam, oj tam.

Nam tak samo szczęki opadły jak widzieliśmy wasz start w formacji.
Mając w pamięci własne próby okiełznania któegokolwiek ze śmigłowców i problemy z trafieniem chociażby w wybraną połowkę lotniska przy lądowaniu :twisted: , należy się wam dokłądnie taki sam szacun.

A najlepiej to raz na jakiś czas polecieć jakąś wspólną misję. To najlepsza okazja do podpatrzenia umiejętności u zaprzyjaźnionych pilotów. My jesteśmy otwarci na takie loty i bardzo chętnie odbędziemy je w waszym towarzystwie.
signature image of 7392
"The three best things in life are a good landing, a good orgasm, and a good shit.
A night carrier landing is one of the few opportunities to experience all three at the same time."

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest